Skip to content

La Respiració i meditació

30 març 2011

La respiració fa de pont entre la part emocional i mental de la persona.

La respiració té 4 fases:

– Inspiració: És la part activa de la persona

– Suspensió

– Expiració: És la part passiva de la persona

-Suspensió

Les retencions potencien el pre-, és a dir, la fase prèvia.

En aquestes quatre parts influeix el volum i la velocitat. Per tant podem dir, que es pot incidir en la respiració. Primer posant atenció a la manera de com respirem. No és fàcil i s’ha de fer poc a poc.

A nivell fisiològic el conducte que va a l’estòmac i la vena aorta passen pel diafragma.

Bé, sempre que respirem potenciem alguna cosa:

– Velocitat ràpida, produnda i o amb volum aporta plaer.

– Velocitat lenta, ajuda a conectar amb la experiencia del moment, ajuda a adonar-se’n dels sentiments.

– Gran volum produeix més sensacions

– Rigidesa si et quedes només en la fase de inspiracions

També exiteix un altre tipus de respiració, la circular, que facilita que en la persona pugui emergir situacions i vivències inconcluses, passades, estc.

Dit aixó podem deduir la importància de recolzar-nos en la respiració en una multitud de situacions, estrés, conflicte, alhora de comunicar-nos, per prendre decisions, són alguns exemples.

La respiració és la base de la meditació. Activitat altament recomenable per a qualsevol persona de qualsevol edat, sexe i discapacitat. La meditació és un exercici bàsic d’autocontrol i aporta beneficis respecte a la concentració i l’aprenentatge. 

Aporto documental: Redes TV Espanyola, Meditació i aprenentatge. Emès el dia 20/12/2009.

http://www.redesparalaciencia.com/1799/redes/2009/redes-50-meditacion-y-aprendizaje

Es necessari destilar empatia i compasió en els ciutadans del sigle XXI

Impacte de les tècnicques meditatives sobre la conciència.

Ajuda a controlar les emocions, afavoreix l’afectivitat, la percepció dels detalls, la capacitat de tranquilitzar, l’atenció i el descens de l’estrés.

La Calma mental és sinònim de salut mental

Es nou la formació per a entrenar la ment intencionadament

Qualsevol tècnica de meditació comporta una atenció en sentir el cos i la respiració. I aquesta sombrosament acaba per silenciar-se desprès dels diàlegs interns.

La pràctica regular de meditació en els nens, pot potenciar la seva autonòmia, disminueix les frustracions i produeix una millora en la gestió de les emocions.

Un profesor més tranquil està més feliç amb la seva classe i aporta més confiança per millorar l’aprenentatge

Podem ser responsables del nostre cervell i crear el tipus de codicions i ambients que desenvolupin cervells sans en els nostres fills.

Laura Cruz

Advertisements
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: